Spitfire | 1:33 | Karton
Modelarstwo kartonowe przez wielu ludzi, szczególnie modelarzy plastikowych, jest postrzegane jako to, w którym idzie się na wiele ustępstw w związku z ograniczonymi możliwościami jego głównego surowca do budowy. Nawet, kiedy te osoby patrzą na model z papieru wykonany na przyzwoitym poziomie, mówią, że mimo wszystko widać, iż to jednak papier...
Więcej…
P-47D-11 | 1:33 | Karton
P-47D-11 Thunderbolt! Powody jakimi kierowałem się przy wyborze tego modelu były bardzo proste. Po pierwsze - doskonałym pilotem, który latał tym samolotem, był Bolesław Mike Gładych. Po drugie - ciekawa kolorystyka i pasy inwazyjne przyciągnęły moją uwagę. Uważam, że są to same plusy!
Więcej…
I-16 | Special Hobby | 1:32
Model w wydaniu Special Hobby jest bardzo uproszczony, chociaż to skala 1:32. Trochę kolorytu dodają mu elementy żywiczne, ale z powodu ich jakości na pewno nie wpadniemy w zachwyt. Do tego wszystkiego mamy do czynienia z niedopasowaniem niektórych detali zestawu. Najpoważniejsze z nich to miejsca łączenia tylnej części centropłata ze spodem kadłuba i górnych połówek centropłata z kadłubem. Na sklejonym modelu wszystkie te linie nie powinny być widoczne.
Więcej…
SB Lim-2A | 1:48
Szkolny, dwumiejscowy samolot odrzutowy MiG-15 UTI powstał w 1949 jako modyfikacja jednomiejscowego myśliwca MiG-15. W Polsce MiG-15 był produkowany na licencji pod nazwą Lim-1. Wersji szkolnej dla tych samolotów na podstawie licencji w Polsce nie produkowano. Powstawały one jednak, jako modyfikacje starszych wersji jednomiejscowych Lim-1, pod oznaczeniem SB Lim-1. Później, po zmianie tylnej sekcji kadłuba wraz z silnikiem na nowszą - pochodzącą z Lim-2 - powstawały SB Lim-2. Egzemplarz, którego model buduję, oznaczony numerem taktycznym 8020 (n/s 1B-08-020), służbę zakończył 18 stycznia 1991, w 7. pułku lotnictwa specjalnego MW w Siemirowicach. W maju 1991 trafił do Lubuskiego Muzeum Wojskowego w Zielonej Górze z/s w Drzonowie, gdzie jest eksponowany do chwili obecnej.
Więcej…
Parowóz wąskotorowy Px48 - relacja z budowy
Nazywam się Dariusz Nikiel i zajmuję się kolejowym modelarstwem kartonowym. Moja przygoda z parowozami rozpoczęła się w 2008. Wtedy odważyłem się zbudować swój pierwszy parowóz Ol-49 i wagon Cid-21 z wydawnictwa Modelik. W następnym roku mój warsztat modelarski opuścił parowóz Od2.
Więcej…
|
MU-2 | budowa od podstaw |1:72 - aktualizacja 21.12.2011
Odkąd pamiętam pasjonują mnie hydroplany. W swojej kolekcji mam sporo modeli drugowojennych konstrukcji i wciąż zbieram kolejne. Zazwyczaj wchodząc do sklepu modelarskiego lub szukając ich na portalach aukcyjnych pytam o konkretne modele. Jednak na jednej z giełd modelarskich postąpiłem inaczej i poprosiłem o pokazanie wszystkiego co ma pływaki. Byłem bardzo zdziwiony, kiedy sprzedawca podał mi model Po-2 firmy ABC Modelfarb...
Więcej…
Spitfire Erica Locka - 1/32 Tamiya/Revell
Przypadającą w ubiegłym roku 70. rocznicę Bitwy o Anglię postanowiłem uczcić po modelarsku. Ponieważ to rocznica specjalna, okrągła, to i model powinien być wyjątkowy.
Więcej…
Moja przygoda z modelarstwem
Moja przygoda z modelarstwem zaczęła się w latach 1970., gdy podczas wakacji u babci prawdopodobnie zbyt ostentacyjnie okazywałem oznaki znudzenia – efekt był taki, że dostałem zeszyt Małego Modelarza odstąpiony przez syna sąsiadów.
Więcej…
Bergepanther | 1:35 | Italeri + dodatki aktualizacja 01.12.2010
Nie chodzi mi o zaszokowanie publiczności swoimi nonsensownymi pomysłami. Takie swobodne prace rzadko kiedy spotykają się z neutralnymi odczuciami – albo wzbudzają zachwyt, albo ostrą krytykę. Z mojej strony nie jest to próba negatywnej definicji modelarskiego realizmu, to ciągle będzie realizm w tym znaczeniu, że rozumiany jako próba ścisłego odwzorowania obiektywnej rzeczywistości w modelarstwie, ale poprzez moją własną, subiektywną jej interpretację plastyczną. Mimo, że obraz tego realizmu będzie rysował się każdemu z nas w różny sposób, to przecież w tej swobodzie jest coś, co mnie pcha do przodu w rozwijaniu swych twórczych modelarskich dokonań.
Więcej…
SPAD VIIc1 | 1:32 | Roden - relacja z budowy

SPAD VIIc1 to samolot, który zapoczątkował serię niezwykle skutecznych pierwszowojennych alianckich myśliwców wykorzystujących rzędowy 8-cylindrowy silnik widlasty Hispano Suiza, którego konstruktor – szwajcarski inżynier Marc Birkigt, zrewolucjonizował przemysł silników lotniczych tworząc lekkie i coraz mocniejsze jednostki, które znalazły zastosowanie m.in. w SPADach i S.E.5. Wydaje się, że te samoloty nie zyskały takiej sławy, jak Camele czy Fokkery Dr.I, ale były bardzo stabilne w locie i nie sprawiały trudności w pilotażu. Sławny as lotnictwa francuskiego – Georges Guynemer nazwał SPADa VII latającym karabinem maszynowym.
Więcej…
|