Modelarstwo redukcyjne

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Modele Galerie modeli
Galerie modeli

Spitfire Erica Locka | 1/32 | Tamiya/Revell - galeria

Email

Supermarine Spitfire Mk.I  na którym w okresie Bitwy o Anglię latał Flight Lieutenant Eric Stanley Lock. Model został wykonany w skali 1:32.

 

Więcej…
 

RAF FE2b | 1:32 | Wingnut Wings

Email

Sądzę, że każdy modelarz, w trakcie rozwoju swojego hobby, poszukuje dla siebie coraz to nowych wyzwań. Dla mnie ostatnio takim stała się budowa modelu angielskiego dwumiejscowego pchacza FE2b, którego model znalazł się na rynku pod koniec 2011 dzięki staraniom Petera Jacksona i zespołu Wingnut Wings. Chciałem sprawdzić, czy będę w stanie pokonać barierę prawie 200 linek, które stanowiły integralną część konstrukcji tego samolotu.

 

Więcej…
 

RAF SE5a Jamesa McCuddena

Email

Royal Aircraft Factory SE5a to samolot, który dał brytyjskim pilotom w drugiej połowie 1 w. św. bezpieczne i skuteczne narzędzie do walki o panowanie w powietrzu nad krwawiącymi w błocie armiami frontu zachodniego. W przeciwieństwie do Camela był łatwy w pilotażu, szybki w nurkowaniu i dzięki solidnej konstrukcji - odporny na uszkodzenia. Był samolotem używanym przez wielu asów Imperium Brytyjskiego, a jednym z nich był James Mc Cudden.

Więcej…
 

Kolekcjonowanie i modelowanie historii

Email

Mamy przyjemność przedstawić artykuł Jonathana Bernsteina. Jon jest autorem książki P-47 Thunderbolt Units of the Twelfth Air Force wydanej przez Osprey Publishing i człowiekiem wielu zainteresowań. Poniżej prezentuje jak połączyć modelarstwo i kolekcjonowanie mundurów tak, by wydobyć esencję z obu tych dziedzin i tym samym przenieść je na wyższy poziom.

Więcej…
 

Fokker Dr.I | 1:72 | Eduard

Email

Fokkera Dr.I nikomu nie trzeba przedstawiać - to najsłynniejszy samolot I w. św., unieśmiertelniony przez Czerwonego Barona. Ale poza powszechnie znaną legendą kryje się wiele niespodzianek. Dr.I wcale nie był najlepszym niemieckim samolotem myśliwskim, nawet w momencie wprowadzenia do służby. Wyprodukowany został zaledwie w liczbie 320 egzemplarzy i do dziś nie zachował się żaden z nich. I wreszcie - to wcale nie Richthofen był najskuteczniejszym pilotem za sterami Dreideckera !

 

Więcej…
 

Para polskich Nieuportów

Email

Nieuporty 24 i 24 bis były kolejnymi wersjami słynnych póltorapłatów Gustave'a Delage'a. Jednak w 1917 koncepcja takiego myśliwca z silnikiem rotacyjnym była już przestarzała. Z powodu słabych osiągów samoloty tego typu trafiały głównie do jednostek szkolnych.

 

Więcej…
 

Halberstadt Cl.IV | 1/72 | Ardpol

Email

Halberstadt Cl.IV był ostatnim typem samolotu dostarczanego do niemieckich pierwszowojennych jednostek wsparcia pola walki, zwanych Schlasta. Stanowił udoskonalenie swego i tak już rewelacyjnego poprzednika - Cl.II. Osiągi udało się poprawić przez zmniejszenie rozmiarów i ciężaru samolotu oraz jeszcze lepsze dopracowanie aerodynamiki kadłuba. Mimo bardzo niebezpiecznych warunków, w jakich używano tych samolotów, straty bojowe były wyjątkowo niskie.

Więcej…
 

Hanriot HD.1 | 1:72 | HR Models

Email

Hanriot HD.1 był francuskim samolotem myśliwskim, który nie został doceniony w swojej ojczyźnie. Powstał, aby zastąpić przestarzałego Nieuporta 17, ale przegrał rywalizację ze SPADem VII. Jednak stał się doskonałym towarem eksportowym i został z radością przyjęty przez lotnictwo Włoch i Belgii. Był produkowany również na licencji we włoskiej wytwórni Macchi. Po wojnie sporo egzemplarzy trafiło do służby cywilnej. Ostatnie sztuki były użytkowane aż do lat 1930.

 

Więcej…
 

Pfalz D.IIIa | 1:32 | Wingnut Wings

Email

Pfalz D.IIIa uznawany jest przez wielu entuzjastów lotnictwa z I w. św. za najpiękniejszy samolot wszechczasów. Ja również zaliczam się do wielbicieli opływowej rekiniej sylwetki kadłuba z zakładów w Speyer. Dlatego, gdy nowozelandzcy magicy z Wingnut Wings ogłosili w 2010, że planują wydanie modelu właśnie tego samolotu, wiedziałem, że nie oprę się takiej pokusie. I oto wynik mojej uległości - ukończony model Pfalza D.IIIa, na którym w początkach 1918 latał Max Holtzem - główny pilot-oblatywacz samolotów Pfalz, który na własną prośbę otrzymał przydział do Jasta 16b.

 

Więcej…
 

SPAD VIIc1 | 1:32 | Roden - galeria

Email

SPAD VIIc1 to samolot, który zapoczątkował serię niezwykle skutecznych pierwszowojennych alianckich myśliwców wykorzystujących rzędowy 8-cylindrowy silnik widlasty Hispano Suiza. Konstruktor silnika – szwajcarski inżynier Marc Birkigt, zrewolucjonizował przemysł motoryzacyjny i lotniczy tworząc lekkie i coraz mocniejsze jednostki napędowe, które znalazły zastosowanie m.in. w SPADach i S.E.5. Wydaje się, że te samoloty nie zyskały takiej sławy, jak Camele czy Fokkery Dr.I, ale były bardzo stabilne w locie i nie sprawiały trudności w pilotażu. Sławny as lotnictwa francuskiego – Georges Guynemer nazwał SPADa VII latającym karabinem maszynowym.

Więcej…
 

I-16 | 1:32

Email

Charakterystyczna sylwetka tego samolotu jest znana wszystkim miłośnikom lotnictwa. Patrząc na jego krótki, pękaty kadłub można odnieść wrażenie, że to typowy racer z okresu miedzywojennego, a nie maszyna bojowa.  Jednakże ten skonstruowany na początku lat 1930. w biurze Polikarpowa myśliwiec stanowił standardowe wyposażenie pułków Wojenno Wozdusznych Sił aż do momentu wybuchu wojny.

Więcej…
 


Strona 1 z 5